[HELP!] LLM without a jd or llb?..


Hi, people.
i'm a international student and i wanna apply LLM in the US. but i don't have a law degree or any kind of law work experience. Is there any universities which have LLM programm without a law degree or work experience?
Could you give me a list of these universities~~?!
THX A LOT!!!.

Hi, people.
i'm a international student and i wanna apply LLM in the US. but i don't have a law degree or any kind of law work experience. Is there any universities which have LLM programm without a law degree or work experience?
Could you give me a list of these universities~~?!
THX A LOT!!!.
quote
fatmah

what a coincidence!

I just registered to ask the same Q !

what a coincidence!

I just registered to ask the same Q !
quote

what a coincidence!

I just registered to ask the same Q !


haha.. where r u from?~
and did u get the A?`

<blockquote>what a coincidence!

I just registered to ask the same Q !
</blockquote>

haha.. where r u from?~
and did u get the A?`
quote
fatmah

the only way to be admitted in LLM program is to enroll in a dual major program such as MBA/ LLM , JD/ LLM ,,. etc

not less than 4 years :(

the only way to be admitted in LLM program is to enroll in a dual major program such as MBA/ LLM , JD/ LLM ,,. etc

not less than 4 years :(
quote

the only way to be admitted in LLM program is to enroll in a dual major program such as MBA/ LLM , JD/ LLM ,,. etc

not less than 4 years :(

MY GOOOOOOOD.~!!.
but i heard some universities accept students who have not law degrees, just like us, now i'm trying to find these unis out.
:)

<blockquote>the only way to be admitted in LLM program is to enroll in a dual major program such as MBA/ LLM , JD/ LLM ,,. etc

not less than 4 years :(
</blockquote>
MY GOOOOOOOD.~!!.
but i heard some universities accept students who have not law degrees, just like us, now i'm trying to find these unis out.
:)
quote
fatmah

may be there is a l little hope

if you know some one studying in the same university you wanna apply for, he will help you by asking the admission center personally.

keep going and let me know if you find a solution :)

may be there is a l little hope

if you know some one studying in the same university you wanna apply for, he will help you by asking the admission center personally.

keep going and let me know if you find a solution :)
quote
Banking

quote
fatmah

Private Equity 1

Thank you for your helpful information

I prefer USA rather than Canada or UK

any suggestions?

Private Equity 1

Thank you for your helpful information

I prefer USA rather than Canada or UK

any suggestions?
quote

Private Equity 1 thx a lot for ur suggestions!!.
Apply unis in US is more difficult than those in UK?
I have a clear purpose. I want to get a law degree as soon as possible, no matter in US or UK.. LLM is a one-year program, so i'm planning this. And I'm going to be a lawyer after LLM, if I can succesfully apply LLM program.
I'm learning Russian language in my college now, i'm going to graduate next year, so i don't have any kinds of background, and this is what i'm really worry about.
This is my situation, could you please give me some more suggestions??

Private Equity 1 thx a lot for ur suggestions!!.
Apply unis in US is more difficult than those in UK?
I have a clear purpose. I want to get a law degree as soon as possible, no matter in US or UK.. LLM is a one-year program, so i'm planning this. And I'm going to be a lawyer after LLM, if I can succesfully apply LLM program.
I'm learning Russian language in my college now, i'm going to graduate next year, so i don't have any kinds of background, and this is what i'm really worry about.
This is my situation, could you please give me some more suggestions??
quote
Banking




quote
Banking

quote

I know that i can't be a lawyer after LLM in UK or US, but I'm going to bring the degree back to my home country, and work there. Degree of LMM is useful here. I think my situation is a little different from others. My dad is a lawyer, and he has a law firm, he'll retire after 3 maybe 4 years, and he wants me to work in his firm. So work is not a problem, all I need is a degree.
I've been in Russia for 1 year, honestly, I don't like studying in that country, though she is very beautiful. So I'm not planning stay there one more year.~I'm a Chinese student by the way.

Your info is very helpful to me!! Can I just send email to these unis to ask if they accept student like me?

I know that i can't be a lawyer after LLM in UK or US, but I'm going to bring the degree back to my home country, and work there. Degree of LMM is useful here. I think my situation is a little different from others. My dad is a lawyer, and he has a law firm, he'll retire after 3 maybe 4 years, and he wants me to work in his firm. So work is not a problem, all I need is a degree.
I've been in Russia for 1 year, honestly, I don't like studying in that country, though she is very beautiful. So I'm not planning stay there one more year.~I'm a Chinese student by the way.

Your info is very helpful to me!! Can I just send email to these unis to ask if they accept student like me?
quote
Banking


quote
bernese

um yeah, I am enjoying the excellent quality information on this thread. the rankings provided up above were interesting, are they for LLM programs or what? I had thought that Oxford was number 1.

cheers,

um yeah, I am enjoying the excellent quality information on this thread. the rankings provided up above were interesting, are they for LLM programs or what? I had thought that Oxford was number 1.

cheers,
quote
Banking

quote
cutiesam

please i need some information from you guys...please do u know of any school in Sweden,US or canada that offers llm without llb?

please i need some information from you guys...please do u know of any school in Sweden,US or canada that offers llm without llb?
quote

Reply to Post

Related Law Schools

London, United Kingdom 83 Followers 174 Discussions

Other Related Content

LL.M. Application Deadlines for Fall 2021 - Law Schools in the UK & Ireland

News Nov 23, 2020